Spytałem kilkaset osób, czego szukają na stronie salonu kosmetycznego i na jakie elementy zwracają największa uwagę. W odpowiedziach najczęściej pojawiały się te same elementy, których z kolei bardzo często brakuje na wielu witrynach.

strona www salonu kosmetycznego

Skorzystanie z tej wiedzy pozwoli na przygotowanie strony internetowej, która dzięki odpowiedniej zawartości poprowadzi klienta jak za rączkę aż do chwili podjęcia pozytywnej decyzji o skorzystaniu z usług.

Strona www salonu kosmetycznego

Budując stronę zwykle skupiamy się na efektownej grafice zapominając a tym, że strona powinna motywować do z góry określonego działania. Zapełnianie grafiki przypadkowym tekstem na zasadzie zapychacza nie daje klientowi żadnej wartości i nie przekonuje go do skorzystania z Twoich usług. Czego więc tam szuka?

1. Prezentacja oferty – krótki oraz szczegółowy opis

Jeśli ktoś czyta twoją stronę to na 99% po to, aby znaleźć na niej rozwiązanie swojego problemu. Jeśli tego nie znajdzie przejdzie na stronę konkurencji. Aby tego nie zrobił twoja oferta musi znaleźć się na pierwszym, bardzo widocznym miejscu. Zwykle pełną ofertę umieszcza się na osobnej podstronie. Jednak często to się nie sprawdza. Nikt nie będzie poszukiwał informacji w gąszczu podstron. Poszukiwaną usługę użytkownik powinien znaleźć już na pierwszym ekranie. Choćby w formie jednego wyrazu, które najlepiej opisuje daną potrzebę.

Jeśli nie umieścisz czytelnego przeglądu swojej oferty na pierwszej stronie wiele osób po prostu opuści twoją stronę i będzie szukać dalej. Ludzie są niecierpliwi, zwłaszcza w Internecie.

Jeśli ktoś już znajdzie usługę, której szuka z pewnością będzie chciał się dowiedzieć więcej. Ludzie zainteresowani oczekują szczegółów i wyczerpującej informacji. Dlatego po krótkim przedstawieniu usługi każdy powinien z łatwością znaleźć szczegółowy opis. Niepełne i zdawkowe informacje zniechęcają do oferty. Napisz jak najwięcej o usłudze na osobnej podstronie zachowując przejrzystość i czytelność. Im więcej konkretnych informacji przedstawisz tym lepiej.

2. Zdjęcia – jak wygląda w środku, czy jest czysto i przyjemnie

Ponad 90% ludzi wchodzi na stronę www, aby zobaczyć jeszcze przed wizytą jak wygląda w środku. Nie ważne czy jest to restauracja, solarium, bar czy ekskluzywne day spa, każdy chce sprawdzić czy jest czysto i przyjemnie. W zależności od charakteru firmy analizie poddawany jest wystrój, wyposażenie a nawet wygląd pracowników. Brak zdjęć od razu dyskwalifikuje cię w tej konkurencji. Jednak nieodpowiednie zdjęcia będą jeszcze gorszą rekomendacją, bo staną się dowodem na to, że nie warto tam przychodzić.

Zadbaj o dużą ilość zdjęć dobrej jakości, które prezentują twoje wnętrza w jak najlepszym świetle. Prezentuj na zdjęciach wszystko to, co wydaje ci się atrakcyjne i warte uwagi. Umieść zdjęcia na każdej podstronie a także w specjalnej „galerii”. Warto w tym celu zatrudnić profesjonalnego fotografa. Nie ma nic gorszego niż „płaskie” niedoświetlone zdjęcia robione amatorskim aparatem. To jednorazowy wydatek, który procentować będzie przez wiele lat.

3. Opinie – dowód społeczny i budowanie zaufania

Popularność Internetu bierze się między innym stąd, że możemy tam znaleźć niezależne opinie na prawie każdy temat. Opinie mają potężną siłę przekonywania. Każdy je czyta i każdy traktuje je jako ważne kryterium podejmowania decyzji.

Jeśli przygotujesz specjalną podstronę z opiniami, ludzie znajdą to, czego szukają – potwierdzenia i uzasadnienia swojej decyzji. Liczne pozytywne opinie stanowią ważny dowód społeczny i potwierdzają jakość i rzetelność. Człowiek jako istota społeczna zrobi to, co robi większość. Widząc wiele opinie nabieramy zaufania i poczucia bezpieczeństwa, co jest niezbędne w procesie sprzedaży. Skoro ludzie i tak szukają opinii w Internecie niech znajdą je u ciebie. Będziesz miał pewność, że są pozytywne.

4. Ceny – najważniejszy element każdej transakcji

Czytamy strony w poszukiwaniu informacji, a cena jest kluczową informacją każdej transakcji. Wielu klientów chce poznać cenę nie po to, aby szukać jak najtańszej oferty, ale by poczuć się komfortowo i po prostu wiedzieć, na co mają się przygotować przychodząc na miejsce. Ujawnianie ceny to wyraz uczciwości, szacunku i dowód własnej wartości.

5. Personel – opis kwalifikacji, zdjęcia

Każdy lubi wiedzieć w czyje ręce się oddaje, dlatego bardzo często szukamy na stronie informacji o osobach, które świadczą w danej firmie usługi. Poza tym zasady dobrego wychowania nakazują, aby się przedstawić. Zrób to pierwszy. Przedstaw się i zaprezentuj swoją osobę i swoich pracowników.

Kupujemy od tych, których lubimy. Dzięki stronie www możesz sprawić, że zaczną cię lubić zanim do ciebie przyjdą. Przedstaw opis kwalifikacji, ukończone kursy i szkolenie, nagrody i certyfikaty. Nierzadko brak informacji o profesjonalizmie personelu jest podstawą do odrzucenia oferty.

6. Kontakt, lokalizacja – nakłonienie do działania

Strona firmy usługowej nie generuje dochodu. Klient musi przyjść do firmy inaczej nic nie zarobisz. Biorąc to pod uwagę zadaniem strony jest nakłonienie do wykonania kontaktu np. zadzwonienie i umówienie się na wizytę. Dlatego też dane kontaktowe wraz z konkretnym hasłem nakłaniającym do działania powinno znajdować się w wielu miejscach. Jeśli tak zrobisz mimo wszystko nie zapominaj o osobnej podstronie „Kontakt”. Rzecz zdawałoby się elementarna, ale łatwo popełnić błąd w tym temacie. Ludzie odruchowo szukają podstrony zatytułowanej „Kontakt”, więc jeśli dane teleadresowe umieścisz w innym miejscu może być problem z ich odnalezieniem.

Dane kontaktowe powinny być aktualne i wyczerpujące. Im więcej możliwości kontaktu tym lepiej: telefon, adres mailowy, skype, gg. Oczywiście pod warunkiem, że te wszystkie narzędzia będą sprawnie obsługiwane. Nie ma nic gorszego niż pozostawione bez odpowiedzi zapytanie klienta.

Przy adresie warto pokazać lokalizacje na mapce. Uświadomienie miejsca siedziby firmy ułatwi podjęcie decyzji o wizycie.

7. Wisienka na torcie twojej strony

Ostatni bardzo ważny element to…

Promocje i gratisy

Każdy klient lubi niespodzianki zwłaszcza takie jak specjalne oferty i promocje. Jeśli klient zobaczył na twojej stronie wszystkie wcześniej wspomniane elementy to masz duże szanse, że wkrótce cię odwiedzi, ponieważ:

  • Dzięki przejrzystej ofercie zaanonsowanej już na stronie głównej, potwierdził, że oto właśnie znalazł poszukiwaną usługę.

  • Pozytywnie ocenił wizerunek firmy oglądając profesjonalne zdjęcia w galerii.

  • Zdobył zaufanie czytając informacje o merytorycznym przygotowaniu personelu.

  • Przygotował się finansowo zapoznając się z cennikiem

  • Utwierdził się w przekonaniu o rzetelności firmy czytając pochlebne opinie.

  • Sprawdził na mapce lokalizacyjnej, że dojazd do firmy jest łatwy, a godziny otwarcia dogodne.

Decyzja prawie podjęta, ale może jeszcze poszukać dalej? Co zrobić żeby przestał już szukać tylko niezwłocznie chwycił za telefon? Daj mu nagrodę za odwiedzenie Twojej witryny. Specjalny rabat lub coś za darmo. To przeważy szalę na Twoja korzyść i wtedy nic już nie powstrzyma klienta od skorzystania z Twojej oferty!

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

19 KOMENTARZE

  1. Prawie wszystko o czym Pan pisze wykonujemy.Co Pan myśli o naszej stronie.PO przeczytaniu sugestii będę tę stronę udoskonalała.Za chwilę idę do drukarni i rusza druk podziękowań.Pozdrawiam K.j

  2. Ja również staram się wprowadzac kolejno wszystkie wskazówki. Już wcześniej prosiłam o opinię na temat stronki naszego gabinetu, ale może tym razem skuteczniej:)

    • Generalnie strona zawiera ważne elementy. Pierwsza moja sugestia dotyczy wizualności okienka z polem formularza, warto byłoby poprawić jego atrakcyjność tak aby bardziej zachęcał do wypełnienia. Dodałbym też opinie zadowolonych klientów.

  3. Witam . Rowniez prosze o rade. Sama pracuje nad moja stronka i wszelkie zmiany musze wprowadzac sama. Wykupilam domene w google, predzej to byl blog. Zrobilam tak poniewaz nie mam pojecia na temat tworzenia stron internetowych i wszelkie rady bardzo mi pomoga:) POzdrawiam Malina

    • Widzę że ma Pani duży potencjał, jednak co do strony to stanowczo sugerowałbym poprawę projektu. Ten jest mało czytelny. Strona powinna być bardziej funkcjonalna i intuicyjna.

    • Strona zawiera niezbędne elementy, jednak główna zakładka jest mało skuteczna. Należałoby nad tym popracować.

  4. Witam,biorę pod uwagę wszystkie Pana sugestie i rady.Bardzo proszę o ocenę stronki,jeszcze nad nią pracuję.Łapacz będzie zakupiony i zainstalowany wiosna,nie wiem co jeszcze poprawić.Zależy mi na Pana opinii. Dziękuję Bardzo:) Pozdrawiam,Marta.

    • Pozwoli Pani, ze ja wydam swoja opinie o Pani stronie.
      1. Na stronie glownej jest tekst w kolorze bardzo ciemnego szarego na czarnym tle – przeciez jest on kompletnie nie widoczny.
      2. Linki powinny “krzyczeć” kliknij mnie a są one blado szare, tak jak by mówiły: “już tu byłaś, nie klikaj”
      3. Strona oferta totalnie niepotrzebnie dzieli sie na 3 podstrony w przewijaniu. To chyba nadkreacja tworcy strony, ktory chcial sie pochwalic jakims skryptem.
      4. Witryna totalnie nie przygotowana dla wyszukiwarki – to zapewne największy błąd.
      5. Witryna generalnie nie zachęca do odwiedzin w salonie.

      Dopiero teraz spojrzałem na date Pani wpisu, oj dawno temu miala Pani juz problem ze swoja strona www i jak widze nic sie do tej pory nie zmienilo.

    • Opinie obecnie można spreparować, lepiej zadbać o to, żeby ilość negatywnych opinii była równa 0, niż próbować upchać kilka pochlebnych zdań na stronie.

  5. Artykuł po prostu w 100% potrzebny! Do wykorzystania natychmiast.Gdybym na niego trafiła wcześniej, nie popełniłabym tylu błędów!. 80%agencji reklamowych powinna o tym wiedzieć a tymczasem wyciągają tylko pieniądze. Zgadzam się z tym, że sami powinniśmy robić opisy na naszą stronę bo kto jak nie my znamy swoje firmy NAJLEPIEJ. Na mnie nie działają np. opinie na stronie, podchodzę do nich ostrożnie ale są tacy na których to działa jak magnez (np. podziękowania znanej modelki )

  6. Panie Michale,żałuję że nie miałam możliwości przeczytania Pańskiego artykułu,gdy zakładałam działalność,jednakże nic straconego. Mam zamiar wdrażać sukcesywnie wszystkie wskazówki. Zacznę od strony internetowej, która jak do tej pory nic mi nie dała.Teraz wiem dlaczego.Dziękuję i pozdrawiam.

Leave a Reply