Kiedy w 1999 roku trzech studentów zakładało swoją firmę w piwnicy hurtowni komputerowej nikt nie przypuszczał, że dzisiaj będzie to największa handlowa firma w Polsce. Początki jednak nie były łatwe. Trudno było przekonać polaków do nowego modelu zakupów. Brak zaufania do nowej firmy okazał się ogromnym problemem.

Dzisiaj Allegro bo i nim mowa, obraca milionami złotych. Każdego dnia setki tysięcy osób kupuje na Allegro produkty różnej maści. Odkąd firma wprowadziła system komentarzy i ocen użytkowników problem braku zaufania zniknął bezpowrotnie. Dzięki opiniom innych klientów jesteśmy wstanie przezwyciężyć nasze obawy i zamówić produkt przez internet.

Tajemnica sukcesu Allegro to między innymi system opiniowania każdej transakcji.
Tajemnica sukcesu Allegro to między innymi system opiniowania każdej transakcji.

Rola opinii i rekomendacji nabiera jeszcze większego znaczenia w usługach.

Kupując buty możesz je wziąć do rąk, dotknąć i dokładnie obejrzeć. Jednak jeśli kupujesz usługę to jak sprawdzisz jej jakość? Usługi nie można dotknąć czy wypróbować. O efekcie dowiesz się tylko po fakcie.

Nic więc dziwnego, że przed zakupem usługi tak wielu klientów szuka opinii i relacji innych klientów. Pewnie już to zauważasz: jeśli wykorzystasz opinie swoich klientów tak jak robi to Allegro to skutecznie przekonasz znaczną cześć zastanawiających się klientów.

Moja rada jest prosta: jeśli chcesz zwiększyć zaufanie i łatwiej przekonywać do swojej oferty to wszędzie gdzie to tylko możliwe pokazuj opinie zadowolonych klientów (strona www, facebook, ulotki, recepcja)

Jak zbierać opinie?

Każdy zadowolony klient chętnie podzieli się swoim doświadczeniem, a każda zastanawiająca się osoba szybciej podejmie decyzje poznając opinie innych. To prosta zależność, dlaczego więc z niej nie skorzystać?

Trzy proste rady dotyczące zbierania referencji:

  1. Po wykonaniu usługi zawsze poproś klienta o opinię. Nie każdy będzie chętny do współpracy i nie każdy napisze ciekawą rekomendację, ale jeśli będziesz systematycznie o nie prosić to wkrótce zbierzesz mnóstwo przekonywujących i prawdziwych historii.
  2. Pamiętaj, że skuteczna opinia to raczej szczegółowa relacja niż ogólne stwierdzenie. Pytaj o to co najbardziej podobało się w usłudze, jak usługa wpłynęła na życie czy też wygląd, jakie konkretnie korzyści przyniosła? Otrzymasz wówczas ciekawe i różnorodne wypowiedzi, które będą interesujące dla czytających.
  3. Dla wiarygodności postaraj się aby opinie były podpisane, najlepiej imieniem i nazwiskiem. Oczywiście przed publikacją zapytaj o zgodę autora.

 

Tę strategię możesz rozpocząć od razu bez żadnych kosztów. Po prostu każdego dnia pytaj i proś o opinie swoich najlepszych klientów.

Przedstawiam również sposób który automatycznie zdobywa bardzo ciekawe opinie i umieszcza je bezpośrednio na stronie internetowej. Bez konieczności proszenia klientów w szybkim czasie możesz zebrać przekonywujące rekomendacje. System zdobtwania opini na: www.boneter.pl

 

Potrzebujesz więcej informacji? Przeczytaj koniecznie:

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

2 KOMENTARZE

Leave a Reply to Michał Kowalski Cancel reply