W pierwszym tygodniu Opieki marketingowej przygotowałem podstawy systemu zdobywania klientów. Mówiąc obrazowo stworzyłem kilka okazji na drugą randkę z klientem. Teraz czas rozejrzeć się dookoła i znaleźć źródła idealnych kandydatów na klientów naszej firmy. Taki idealny kandydat musi spełnić trzy warunki:

Lokalizacja – do 15 km od firmy
Jeśli nie sprzedajesz w internecie tylko prowadzisz lokalny biznes usługowy czy handlowy, czyli masz lokal w którym przyjmujesz klientów to twój idealny klient musi mieć możliwość swobodnego dotarcia do firmy. Najlepiej w ciągu 10-20 minut. Czy to samochodem, autobusem czy też pieszo. Dlatego idealni klienci znajdą się tylko w promieniu do 15 km od siedziby.

Problem – ten sam jaki rozwiązuje twoja usługa
Twój idealny klient jest świadomy swojego problemu, tego samego problemu jaki rozwiązuje twoja usługa. Jeśli osoba znajduje się niedaleko twojej firmy i ma potrzebę jaką możesz zaspokoić to będzie ci bardzo łatwo zainteresować taką osobę swoją ofertą.

Pieniądze – do wydania na mieście
Twój idealny klient musi mieć pieniądze do wydania na mieście. Co z tego jeśli będzie w pobliżu i będzie miał potrzebę, którą możesz zaspokoić skoro nie będzie miał na to pieniędzy?

Opisując klientów tymi trzema kryteriami trafisz do idealnej grupy docelowej. Jak to wykorzystać w praktyce? Jak trafić do takich klientów, którzy znajdują się blisko firmy, mają potrzebę jaką zaspakaja usługa i mają na to pieniądze?

Zgarnij klientów z miasta!

Jeśli przejdę się się po okolicy i zajrzę do różnych firm, które świadczą komplementarne usługi to z całą pewnością znajdę tam idealnych klientów. Bedą w pobliżu, będą świadomi problemu i będą mieli pieniądze. Na przykład jeśli jest to salon kosmetyczny to idealnych klientów znajdę u pobliskiego fryzjera, stomatologa czy w fitness klubie. Wszystkie osoby w tych miejscach dbają o wygląd, są świadome tej potrzeby, są w pobliżu i stać je na różne usługi bo właśnie je kupują.

Zdradzę ci teraz sposób jak znaleźć takie firmy bez wychodzenia z domu. Wejdź pod ten adres: https://www.facebook.com/ads/audience-insights/people. Kliknij „Wszyscy na Facebooku:” a następnie po prawej stronie zmień lokalizację na Polskę (1) i niżej na samym dole w sekcji „Strony / Połączeni użytkownicy” wybierz fanpage swojej firmy (2).

Znajdziesz tutaj informacje jakie Facebook zebrał na temat osób, które polubiły twoją stronę. Możesz sprawdzić dane demograficzne takie jak płeć i wiek, ale najciekawsze informacje znajdziesz w zakładce „Polubienia strony” (2). To kompletna lista firm jakie lubią twoi klienci. Możesz dokładnie sprawdzić gdzie chodzą na zakupy, jak spędzają wolny czas i czym dokładnie się interesują. To jest konkretna lista firm w których znajdują się idealni kandydaci na twoich klientów.

To przerażające, ale w ten sposób jesteśmy w stanie wyciągnięć informacje o prywatnych upodobaniach ludzi i wykorzystać je w procesie zdobywania klientów. Wiemy co lubią, gdzie robią zakupy, jak spędzają wolny czas i w jakich miejscach się znajdują. Co najważniejsze wiemy czy będą zainteresowani naszą ofertą.

Facebook wie o nas wszystko, a przynajmniej bardzo dużo i chętnie wykorzystuje tę wiedzę ponieważ zarabia na sprzedawaniu reklam. Dla ludzi lajki to zabawa, dla Facebooka to ogromny biznes. Algorytm Facebooka zapisuje każde kliknięcie, polubienie czy udostępnienie. Wystarczy 10 polubień, aby system znał cię lepiej niż kolega z pracy, a 240 polubień to więcej wiedzy niż ma twój małżonek. Facebook dokładnie wie gdzie znajduje się dana osoba, jakie ma problemy, z usług jakich firm korzysta i ile ma pieniędzy. I całą tą wiedzą chętnie się z nami podzieli.

Wykorzystaj sekretną wiedzę

W zeszłym tygodniu przygotowałem grupy użytkowników, którzy odwiedzili firmową stronę internetową i pobrali przynętę. Mogę je teraz sprytnie wykorzystać i uzyskać dostęp do ogromnej grupy idealnych klientów.

Jak już wiemy Facebook zna wszystkie upodobania każdej zapisanej osoby. Po tygodniu uzbierało się już wystarczająco dużo osób, aby algorytm mógł porównać upodobania tych osób i określić wspólne cechy. Mając wspólne cechy może dobrać najbardziej podobne osoby z całej bazy użytkowników, których jest już w Polsce ponad 16 milionów. Kilka kliknięć i dostaję dostęp do ogromnej grupy potencjalnych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwiem zainteresują się moją ofertę.

Wykorzystuję w tym celu funkcję „Lookalike” czyli „Utwórz grupę podobnych odbiorców”. Do grupy osób, które pobrały bon zniżkowy tworzę grupę osób podobnych. Facebook sam dobierze odpowiednie osoby i przygotuje gotową grupę. Wystarczy teraz pokazać im odpowiednią reklamę i mam dużą pewność, że będą bardzo zainteresowani bo podobne im osoby już to potwierdziły.

W następnym kroku zajmę się przygotowaniem takiej odpowiedniej reklamy, a ty teraz przygotuj swoje grupy idealnych kandydatów na klientów. Jeśli interesuje Cię stworzenie takiej strategii z moją pomocą zapoznaj się też z propozycją stałej obsługi: Stała Opieka Marketingowa

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

Leave a Reply