No i stało się! Facebook wprowadza przycisk „Nie lubię!”

– Ludzie pytali o przycisk „dislike” przez wiele lat. Dziś jest wyjątkowy dzień. Mogę powiedzieć, że pracujemy nad tym – zakomunikował Zuckerberg na specjalnej konkurencji.

Czy to znaczy, że już niedługo firmy będą miały więcej kłopotów? No bo co zrobić ze złośliwą konkurencją, która będzie nagminnie i masowo „nie lubiła” naszych postów? Tak jak kupuje się dzisiaj fanów, którzy sztucznie podbijają statystyki, to może w przyszłości będzie można zakupić hurtowo „złe lajki” psujące wizerunek konkurencji.

Prawdopodobnie nie będzie to jednak zwykłe przeciwieństwo funkcji „lubię to”. Kierownictwo Facebooka doszło do wniosku, że ludzie chcą się po prostu dzielić emocjami w bardziej wymowny sposób.

Nie chcemy, aby pojawił się na Faceboku sposób, które będzie mógł sprawić komuś przykrość.

Chodzi o sytuację w której chcemy pokazać, że łączymy się z kimś mentalnie, popieramy coś, a kliknięcie „lubię to” jest zupełnie nieadekwatne. Czy wypada kliknąć „lubię to” pod postem o tragedii czy śmierci?

nielubie

To ma ułatwić właśnie planowana funkcja. Zamiast dodatkowej akcji „nie lubię” będzie aż pięć możliwości wyrażenia swoich emocji. Oczywiście „Lubie to” pozostaje, ale jego rozwinięciem ma być piec emo ikonek: „Kocham”, „Wow”, „Super”, „Haha”, „Smutny”, „Zły”.

Jak myślisz, czy to dobry pomysł? Napisz o tym w komentarzu.

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

3 KOMENTARZE

  1. Mam wrażenie, że ten mały przycisk będzie mógł wiele popsuć…. Niestety my Polacy mamy problem z tym jak komuś się coś udaje. Jesteśmy najczęściej narzekają cym narodem, za bardzo skupionym na zawiści i swoich obwachal przed wzięciem spraw w swoje ręce. Dlatego obawiam się, że ten przycisk może wiele popsuć….

  2. A ja uważam że nie ta opcja nie dużo zmieni. Wyobraźmy sobie sytuację że nasi znajomi wracają z wakacji, mamy nerwa bo nam się nie udało nigdzie wyjechać- klikniemy “zły”? Nie. W Polsce każdy pomyśli sobie swoje, ale jednocześnie uśmiechnie się i powie ” Cieszę się że Wam się udał wyjazd” 🙂 “Sory taki mamy klimat” ;))

  3. świetna opcja, na pewno się przyda, będzie jakaś alternatywa dla popularnego do tej pory przycisku “lubię to”, chociaż mam obawy, że może zostać źle wykorzystana przez społeczność.

Leave a Reply to Piotr Cancel reply