Jeśli zastanawiasz się jak powinna wyglądać idealna reklama salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego to w tym artykule znajdziesz kompletną strategię do natychmiastowego zastosowania.
Reklama salonu fryzjerskiego – pierwsze kroki
Gdzie najłatwiej znaleźć klientów do salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? W bezpośrednim sąsiedztwie lokalu! To fakt, najłatwiej przekonać do wizyty osoby które mieszkają, pracują lub przechodzą obok salonu. Odpada wówczas kwestia dojazdu, wystarczy zrobić dwa kroki w bok. To naprawdę najłatwiejszy sposób na klienta – ściągnąć go z ulicy. Aby to się udało musisz zadbać o odpowiednią reklamę zewnętrzną.
Reklama zewnętrzna
Zadbaj o czytelny i gustowny szyld, który będzie widoczny już z daleka. Jeśli masz duże witryny pomyśl o reklamie na szybie, aczkolwiek zachowując równowagę i dobry gust. Reklama zewnętrzna to najlepsza inwestycja, warto zatrudnić zawodowego grafika, tak aby reklama była stylowa i profesjonalna. Ciekawym pomysłem są połykacze z wyciętym wzorem:
Reklama na bilbordach tylko wskazująca na lokalizację i jeśli znajduje się nie dalej niż 100 m od salonu.
Wizytówki i foldery
Jeśli reklama zewnętrzna działa to masz dużą szansę, że pierwsi klienci znaczną zaglądać do środka. Wówczas miej przygotowane dla nich ulotki i foldery informacyjne, które każdy będzie mógł zabrać ze sobą. Nie każdy klient skorzysta od razu z usługi, warto więc aby zabrał coś ze sobą. Tak samo klient który skorzystał z usługi nie powinien wyjść z pustymi rękami. Daj mu wizytówkę i folder z opisem innych usług i propozycją rabatu na kolejną wizytę.
Program lojalnościowy
Dobry marketing idzie za ciosem i nie poprzestaje na biernym czekaniu na klienta. Genialnym pomysłem na aktywizację klienta jest program lojalnościowy. Staraj się zachęcić każdego klienta do zapisania się do programu nagradzania klientów. Dzięki temu zyskujesz jego dane kontaktowe i zgodę na wysyłanie ofert handlowych. Sam program motywuje do kolejnej wizyty, a także do polecania firmy znajomym i reklamowania jej w mediach społecznościowych. Zapoznaj się z systemem Boneter, który jest idealnie dopasowany do branży fryzjersko-kosmetycznej:
Reklama salonu fryzjerskiego – szukamy dalej
Klientów którzy znajdują się w bezpośredniej lokalizacji salonu z pewnością nie wystarczy. Musisz sięgać dalej. Poniżej lista działań, które musisz przeprowadzić, aby skutecznie zdobywać nowych klientów.
Strona internetowa
Bezwzględna konieczność. Strona www stanowi swoiste centrum marketingowe firmy. Znajdzie się tam oferta, cennik, dane kontaktowe i wszystko to co potrzebne, aby przekonać klienta. Zobacz co powinno znaleźć się na stronie internetowej:
Oraz jakich błędów nie robić uruchamiając firmową stronę internetową:
Pozycjonowanie
Strona musi być widoczna w sieci. Nie obejdzie się bez pozycjonowania. Zanim zlecisz pozycjonowanie poznaj najważniejsze zasady. Część pracy możesz wykonać samodzielnie:
Współpraca partnerska
Najlepsza strategia dla firm lokalnych jaką znam to współpraca partnerska. Duża cześć klientów których potrzebujesz odwiedza już konkretne firmy w danej okolicy. Klienci chodzą do salonów kosmetycznych, sklepów z damska odzieżą, kawiarni, restauracji, fitness klubów. Wystarczy zrobić listę takich firm i nawiązać z nimi współpracę, której najprostszą formą jest wymiana ulotek reklamowych, a bardziej rozbudowana to wspólne promocje i łączone oferty.
[ninja-popup ID=5273] Pobierz darmowy bonus do artykułu:
Jak zapełnić grafik pracy nowymi i powracającymi klientami?
Schemat systemu marketingowego dla salonów beauty.[/ninja-popup]
Reklama salonu fryzjerskiego – kampanie
Wcześniej wymienione działania powinny być prowadzone bez przerwy. Natomiast raz na jakiś czas, ale też systematycznie należy przeprowadzać stargetowane kampanie reklamowe nakierowane na zdobywanie nowych klientów.
Prasa lokalna
Sprawdź czy w danej okolicy funkcjonują lokalne gazety. Ludzie często je czytają ponieważ znajdują w niej informacje o swoim miejscu zamieszkania i oferty lokalnych firm. Umieszczenie tam swojej reklamy może być dobrem pomysłem pod warunkiem że zastosujesz reklamę bezpośredniej odpowiedzi.
Google Adwords
Jeśli oferujesz specyficzne usługi, a nie tylko standardowe strzyżenie pomyśl o reklamie Google AdWords. To bardzo dobra forma reklamy gdyż można ją dokładnie skierować na wybraną grupę klientów z danej okolicy. System Google pozwala na dokładne testowanie i wybór odpowiednich słów kluczowych, a także co bardzo ważne dla małej firmy – pełną kontrolę wydatków.
Reklama Facebook
Zupełnie nowa forma reklamy, ale nie chodzi o pisanie na firmowym fanpagu ale na tworzenie płatnych reklam skierowanych do określonych grup użytkowników. Możesz wybrać określoną płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowani, a nawet klientów konkurencji.
[ninja-popup ID=5273] Pobierz darmowy bonus do artykułu:
Jak zapełnić grafik pracy nowymi i powracającymi klientami?
Schemat systemu marketingowego dla salonów beauty.[/ninja-popup]
Wymienione narzędzia reklamowe tworzą razem skuteczną strategie którą sprawdziłem już nie raz, zawsze z bardzo dobrym skutkiem. Co najważniejsze na powyższe działania nie trzeba wydawać fortuny. Jeśli nie wprowadzisz w życie wszystkich tych sposobów nie próbuj niczego innego bo tylko stracisz pieniądze.
Masz jakieś pytania lub wątpliwości? Pisz śmiało w komentarzu pod spodem.
Panie Michale z zainteresowaniem czytam również starsze pana artykuły, od niedawna jestem czytelnikiem bloga, ale marketing, który Pan proponuje to wartościowe wskazówki nie tylko dla firm ale każdy kto chce promować, sprzedawać towary lub usługi.
Pozdrawiam Paweł Stopka
Bardzo przydatny artykuł.