Dobra strona internetowa skutecznie buduje przewagę konkurencyjną. Zanim klient przyjdzie do ciebie widzi tylko stronę i strony konkurentów. Tylko na podstawie tego jednego elementu buduje sobie obraz firmy i podejmuje decyzję. To czy przyjdzie do ciebie czy wybierze konkurencję zależy tylko od tego czy twoja strona potrafi go przekonać.
Szybki test strony www
Jak sprawdzić czy strona jest nowoczesna i zdolna do przekonywania klientów? Zrób krótki test strony www. Odpowiedz na 7 pytań i zobacz co należy poprawić
1. Czy twoja strona dobrze wygląda?
Pewnie, że tak – pomyślisz, ale czy na pewno? Zapytaj znajomych, klientów czy nawet obce osoby. Niech spojrzą na stronę chłodnym okiem. Niech chwilę poklikają i spontanicznie wyrażą swoje zdanie. Zawsze robię to ćwiczenie kiedy zaczynam pracę z nowym klientem. Często słyszę zaskakujące rzeczy, które prowadzą to wartościowych wniosków. Sprawdź jak widzą twoją stronę klienci, a być może zrozumiesz dlaczego tak mało z nich trafia przez internet. Dobrze jest porozmawiać z klientem w cztery oczy, wtedy łatwiej o szczerą odpowiedź. Można tez skorzystać z Facebooka i poprosić o ocenę swoich fanów.
2. Czy twoja strona dobrze wygląda na smartfonach?
Coraz częściej klienci przeglądają strony na smartfonach i tabletach. Według różnych źródeł może to być od 30% do nawet 50%. To sporo. Zwykła strona internetowa przygotowana tylko na komputer jest nieczytelna na małym ekranie. Szkoda żeby połowa klientów odpadała w przedbiegach tylko dlatego, że nie masz responsywnej witryny. Wyciągnij teraz swój telefon, wpisz adres swojej strony i sprawdź czy jest czytelna, czy łatwo się na niej poruszać, czy wszystkie informacje są widoczne.
3. Czy twoja strona jest interaktywna?
Informacje to tylko cześć użyteczności jakie nowoczesny klient oczekuje od firmowej strony internetowej. Teraz na stronach oprócz szukania informacji dokonujemy rezerwacji, korzystamy z formularzy kontaktowych, zadajemy pytania, a nawet czatujemy z obsługą. Czy twoja strona umożliwia szybki i wygodny kontakt z obsługą? Sprawdź nie tylko sam formularz, ale także czas odpowiedzi. Jeśli musisz czekać na odpowiedź dłużej niż 12 godzin to po prostu tracisz klientów.
4. Czy twoja strona ma zainstalowany autoresponder?
Głównym celem strony to przekonanie jak największej liczby osób do wyrażenia zgody na otrzymywanie regularnych informacji. Nowoczesny marketing to nie prezentacja informacji w statyczny sposób, ale przejęcie inicjatywy i aktywny kontakt z klientem. W tym celu służy autoresponder. Doskonale sprawdza się Łapacz Klientów, który prosi klienta o adres mailowy w zamian za mały bonus, a następnie zupełnie automatycznie wysyła wiadomości z informacjami motywując do pierwszego zakupu.
5. Czy twoja strona łatwo się pozycjonuje?
Wpisz kolejno swoje najważniejsze usługi w wyszukiwarkę Google dodając nazwę swojego miasta. Czy w wynikach wyszukiwania odnajdujesz swoją stronę? Jeśli nie ma cię na pierwszej stronie to 99% potencjalnych klientów przejmuje konkurencja. Pozycjonowanie dla lokalnych firm nie jest wcale trudne i kosztowne, ale strona musi być odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana pod kątem algorytmu wyszukiwarki.
6. Czy treści na twojej stronie są ciekawe?
Poczytaj swoje opisy. Czy wzbudzają zainteresowanie, że aż chce się czytać dalej czy jest to zwykły marketingowy bełkot przepisany ze strony producenta? W dalszym ciągu w marketingu najważniejsze znaczenie mają słowa. Ludzie komunikują się słowami. Jeśli zaniedbałeś treści na stronie to nie licz, że przekona ona kogokolwiek do skorzystania z usług twojej firmy.
7. Czy możesz łatwo zmieniać treści na stronie?
Nie ma nic gorszego niż nieaktualne informacje na stronie internetowej. Stary cennik, usługi których już nie ma w ofercie, nieaktualne zdjęcia przekreślają całkowicie szanse na sprzedaż. Strona lokalnej formy usługowej powinna posiadać system do zarządzania treścią, tak abyś mógł samodzielnie zmienić najważniejsze treści, a nie prosić się i czekać tygodniami na reakcję zaprzyjaźnionego informatyka.
Wyniki testu strony www
Jeśli 7 razy odpowiedziałeś na TAK to jesteś lepszy niż 99% twojej konkurencji. Gratuluje! Jeśli pozytywnych odpowiedzi było 5 lub 6 to wiesz już co poprawić. Jednak jeśli więcej niż 3 razy przecząco kiwałeś głową to lepiej czym prędzej zmień swoją stronę na skuteczne i nowoczesne narzędzie marketingowe.
Potrzebujesz nową stronę dla swojej firmy?
Właśnie tworzę własną stronę, bardzo przydatny test. Pozdrawiam. 🙂