Słyszałem kiedyś historię pewnej kosmetyczki, która celowo gubiła swoje wizytówki w windach dużych biurowców. Po prostu podrzucała niby przypadkiem na podłogę wizytówkę tyłem do góry tak, aby było widać odręcznie napisane słowa: „Nie zapomnij zadzwonić do tej kosmetyczki, ona naprawdę czyni cuda!”.

Podobno taka przypadkowo znaleziona wizytówka z odręczną rekomendacją wzbudzała dużą ciekawość. Wielu znalazców dzwoniło do niej, aby sprawdzić czy rzeczywiście jest tak dobra. Wielu z nich zostawało jej klientami.

Nie wiem jak to działa naprawdę, nigdy tego nie próbowałem, ale wiem że kreatywna, ciekawa wizytówka może być bardzo skutecznym narzędziem reklamowym.

Jeśli stosujesz wizytówki w konwencjonalny sposób pozostawiając tylko swoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu to tak naprawdę marnujesz okazję na skuteczną reklamę. Wizytówka jest chyba najbardziej akceptowalną formą reklamy. Można z niej korzystać w zasadzie w każdej sytuacji. Wręczenie wizytówki to co innego niż rozdawanie ulotek, które od razu kojarzy się z nachalną reklamą.

Trudno sobie wyobrazić narzędzie marketingowe bardziej wszechstronne, przenośne, poręczne i w tak niskiej cenie. Lepiej – ludzie wręcz oczekują, że wręczysz im swoją wizytówkę. Dlatego mądrzy biznesmeni stosują wizytówki zawierające dużo więcej niż tylko standardowe informacje kontaktowe.

Wizytówka salonu kosmetycznego

Przykład ciekawej wizytówki salonu kosmetycznego. Odpowiednie wycięcie pozwala na sprawdzenie efektu nowego lakieru na paznokciu.

wizytówki kosmetyczne

 

Wizytówki to coś więcej niż konwencjonalny sposób przekazywania informacji kontaktowych. Potraktuj swoją wizytówkę jako narzędzie promocji. Bardzo często Twoja wizytówka będzie decydować o tym, czy nowe spotkanie przekształci się w zyskowny interes!

Musisz sobie uświadomić, że więcej niż 90% wizytówek jest wyrzucanych w tym samym dniu w którym są otrzymywane. Twoja wizytówka musi być przyciągającą, ciekawa, zabawna, kolorowa, użyteczna, wzbudzająca zainteresowanie – wtedy na pewno zostanie zatrzymana i spełni swoje zadanie.

 

Wizytówka salonu fryzjerskiego

Oto przykład oryginalnej wizytówki salonu fryzjerskiego, która jest jednocześnie sposobem na przechowywanie spinek do włosów.

wizytówki fryzjerskie

 

Przygotowując wizytówkę swojego salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego zwróć uwagę na poniższe kwestie:

Aktualność – czy informacje na wizytówce są aktualne? Jeśli dodałeś stronę internetową, zmieniłeś lokalizację, dodałeś nowe produkty, usługi, zmieniłeś numery telefonów zrób nowe karty zawierające aktualne dane. Rozdawanie kart z przekreślonymi telefonami, niedokładnymi danymi to prosta droga do utraty wiarygodności klienta.

Zawartość – czy Twoja wizytówka zawiera wystarczającą ilość informacji? Zwykłe dane kontaktowe już nie wystarczą. Opisz, co dokładnie robisz i dla kogo. Dawaj ludziom powody do robienia z Tobą interesów – wyjątkowe kwalifikacje, nagrody, osiągnięcia, dogodna lokalizacja, gratisowa dostawa – pamiętaj, że możesz mieć tylko kilka sekund, aby pochwycić i utrzymać uwagę klienta.

Styl – czy Twoja wizytówka ma styl i klasę? Karta w odpowiednim kolorze, z ładna fotografią, kolorowym logiem ma większe szanse zachowania niż zwykła jednokolorowa wizytówka. Pokaż, że wyróżniasz się od konkurencji, że wkładasz wysiłek

Oryginalność – czy wizytówka Twojego salonu różni się od wizytówek konkurencji?

 

W poniższej galerii z pewnością znajdziesz kilka ciekawych inspiracji wizytówek dla salonu kosmetycznego i fryzjerskiego:

Wizytówka salonu kosmetycznego i fryzjerskiego wcale nie musi być nudna;)

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

21 KOMENTARZE

  1. Świetny artykuł , super pomysły na wizytówki. Teraz będę się zastanawiać jak zmienić swoje, żeby były super oryginalne.

  2. Wspaniały artykuł! mam po prostu białe wizytowki, kiedys byly fioletowe -bardziej zwracajace uwage- i mialam wiecej klientow niz dotychczas – a wiec sprawdza sie to to wyzej napisane. Powroce do poprzednich albo stworze jakies nowe fikusne.
    Dziekuje:)

  3. Jak zwykle świetny artykuł i świetne inspiracje 🙂 Mam fioletowe wizytówki w kolorach przewodnich mojego salonu. Mają wszystkie informacje i nawet małą mapkę. Brakuje tylko czegoś zabawnego. Muszę o tym pomyśleć. Podobają mi się te z próbnym lakierem i spinkami. Zresztą wszystkie przyciągają wzrok. 🙂

  4. Teraz dopiero zrozumiałam, jak wazna jest mała, głupia wizytówka… Nie zwracalam na to uwagi, zamawialam zwykle tanie wizytówki. Po przeczytaniu artykułu zamówiłam na próbę takie lepsze i widzę że to jednak robi na klientach wrazenie. Naprawdę warto korzystać z rad tu zamieszczonych bo czasem brakuje nam spojrzeć na swój biznes z boku.

  5. Niektóre te obrazki krązą chyba ze trzy lata po internecie ale patentu ze wsówkami czy paznokciami nie widziałam. Strasznie fajne są przezroczyste, tylko może nie z wąsami. Ale wątpie czy gdzieś się takie da zrobić za normalne pieniądze.

  6. Za 300 zł? O.o Ja widziałem ostatnio za około 100 zł w Viperprincie. Ale tak rzuciłeś te kwotę, czy faktycznie zamawiałeś? Jestem ciekawy w czym była różnica, że aż tyle wyszło.

    • Około 300 zł, co znaczy że może być i taniej jak i drożej w zależności gdzie drukujesz;). Do tej stówy z viperprinta dolicz vat, przesyłkę i projekt i wyjdzie pewnie też około 300 zł.

  7. Super pomysły. Marketing jest niezmiernie ciekawy. Szkoda tylko, że studenci kończący sławetny “MARKETING I ZARZĄDZANIE” nie mają pojęcia ani o marketingu ani o zarządzaniu, bo chętnie zatrudniłabym sobie taką osobę. Mnóstwo czasu spędza się na dokształcaniu i mnóstwo pieniędzy na wdrażanie tych technik w życie, bo bardzo ciężko jest przewidzieć, czy forma marketingowa sprawdzająca się w jakiejś innej branży niż nasza, sprawdzi się też u nas.

Leave a Reply