Spójrz na poniższe zdjęcie. To zestawienie dwóch ofert tej samej usługi. Za pierwszą ofertę odpowiada właściciel salonu kosmetycznego. Umieścił ją na swojej stronie internetowej. Drugą przygotował Groupon na prośbę wspomnianego właściciela.

Obie oferty dotyczą tej samej usługi świadczonej przez tą samą firmę! 

Jedna z tych ofert jest bardzo skuteczna, druga praktycznie nic nie sprzedaje. Zastanów się, która z tych ofert jest skuteczniejsza i spróbuj znaleźć 5 elementów (oprócz ceny) wpływających na skuteczność.

Na przykładzie Groupona widać dokładnie jak powinna wyglądać skuteczna oferta. Wielu przedsiębiorców zupełnie pomija tę kwestię w swojej działalności, a przecież bez umiejętnego przedstawienia oferty nie ma co liczyć na sprzedaż. Wielu z nich wrzuca na stronę przypadkowe teksty i zamyka temat, a potem za bezcen oddają usługi portalom grupowym.

Siła portali grupowych to żadna magia. Wszystko możesz zrobić samodzielnie bez płacenia prowizji. Zacznij od prawidłowo przygotowanej oferty.

 

5 niezbędnych elementów skutecznej oferty.

 

1. Nagłówek z korzyścią

Tytuł oferty jest bardzo ważny. To nie tylko nazwa usługi, ale przede wszystkim przedstawienie korzyści dla klienta. W przypadku Groupona jest to niska cena. Jeśli jednak nie obniżasz ceny znajdź najważniejszą korzyść jaką daje Twoja usługa i jasno to zakomunikuj w nagłówku.

2. Atrakcyjne zdjęcie

Dobre zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów. To slogan powtarzany od lat, dlaczego więc tak często widzę oferty bez zdjęć? Nasz mózg znacznie szybciej interpretuje obrazy niż tekst. W obrazie można łatwiej przekazać emocje i przemycić perswazję. Cały przemysł reklamowy opiera się na obrazie. Skoro płacisz już stronę internetową to dodanie zdjęć do oferty nic już więcej nie kosztuje, a robi znacznie większe wrażenie na kliencie niż sam tekst.

3. Odpowiednio sformatowany opis

Jeśli masz dobry nagłówek i ładne zdjęcie, jestem pewien że większość potencjalnych klientów zacznie czytać opis. Najczęstsze błędy w opisie to jego brak lub zbytnia lakoniczność, oraz złe formatowanie tekstu. Warto pisać dużo, ale należy pamiętać, aby odpowiednio sformatować tekst – podzielić na mniejsze akapity, zastosować punktację i pogrubienie najważniejszych korzyści. Taki tekst wydaje się ciekawszy i jest łatwiejszy w czytaniu.

4. Dowód społeczny

Dlaczego miałbym skorzystać z tej oferty? Co prawda nie znam tej firmy, ale widzę że skorzystało już z niej ponad 40 osób, więc chyba można zaryzykować. Groupon dobrze wie, że informacja o innych osobach, które już zakupiły usługę może decydować o zdobyciu kolejnego klienta. Przy każdej ofercie zamieszczaj opinie swoich zadowolonych klientów, a wyraźnie podniesiesz jej skuteczność. Polecam system Boneter, który automatycznie zbiera i wyświetla opinie zadowolonych klientów.

 5. Nakłonienie do działania

Przeczytałem opis, obejrzałem zdjęcia …. i co mam teraz zrobić? Na Grouponie widzę dokładnie przycisk „Kup teraz”. Mam dwie opcje – zamknąć stronę, albo kupić. Proste, logiczne, łatwe w wykonaniu. Co widzę na pierwszej ofercie? Nic. Mogę tylko zamknąć stronę…

Nie licz na to że klient przejmie inicjatywę i poprosi Cię o kontakt. Sam musisz to zrobić. Daj mu jasny komunikat pod każdą ofertą: Zadzwoń teraz i zarezerwuj wizytę – 58 551 50 04!

 

Wprowadzenie tych 5 elementów nie wiąże się z żadnymi kosztami. Dlaczego więc właściciel salonu w ofercie w której próbuje sprzedać usługę ca całą cenę ograniczył się tylko do suchego i nudnego tekstu? Jednocześnie oddaje 90% swoich przychodów komuś kto zrobi to, co można zrobić samemu zupełnie za darmo.

Wejdź teraz na swoją stronę i sprawdź jak wyglądają Twoje oferty. Jeśli się różnią, to wiesz co masz zrobić. Wprowadzenie tych elementów nic nie kosztuje, a może kilkakrotnie zwiększyć skuteczność.

 

Ja zwykle czekam na Twój komentarz (wpisz go na samym dole strony).

W ofercie Groupona jest jeszcze jeden element, który drastycznie zwiększa efektywność oferty. Jestem ciekawy czy potrafisz go odnaleźć.

 

 

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

11 KOMENTARZE

  1. Panie Michale!

    Pana rady są bezcenne.Dzięki usłudze Boneter zwiększyły się moje obroty i mam więcej klientów.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Grażyna

    • Dokładnie, ograniczenia czasowe lub ilościowe doskonale się sprawdzają, aczkolwiek najlepiej przy okazyjnych działaniach.

  2. Każdy z nas wie, że zwykły e-mail będzie mało ciekawy, jednak nie każdy potrafi skonstruować ofertę jak profesjonalny grafik i tu tkwi problem…

    • Mail wcale nie musi być przygotowany przez grafika. Wystarczy tekst, który zostanie dobrze sformatowany, a to już nie jest trudne zadanie.

  3. Z własnego doświadczenia wiem że te “Grouponowe Chwyty” skutkują pozostaniem około 15% korzystających z oferty. Także zawsze warto się doskonalić !

  4. Świetny tekst, tak banalny, a jakże przydatny. Niby wystarczy dodać kilka “smaczków”, a widz (w tym i ja) odbiera to zupełnie inaczej. Zresztą nie bez powodu jest takie powiedzenie jak Cię widzą tak Cię piszą. Wizerunek swój, produktu czy oferowanej usługi to jest coś bardzo istotnego w prowadzeniu własnej działalności.

Leave a Reply