Czy masz czasami wrażenie, że nikt nie rozumie tego co piszesz? Publikujesz posty na Facebooku z informacją o promocji, ale klienci wcale nie dzwonią, nie przychodzą, nie kupują. Opisujesz usługi na stronie internetowej bardzo dokładnie, ale wcale nie zdobywasz więcej zamówień. Rozdajesz ulotki z informacją o firmie, ale jak grochem o ścianę – nie ma żadnego odzewu. Czujesz tak jakbyś mówił innym językiem. Tak jakbyś używał niezrozumiałych słów… Nie wiesz jak pisać skuteczne teksty na stronę i Facebooka… Nie ty jeden masz z tym problem..
Przedsiębiorcy zwykle używają nieodpowiednich słów na stronie internetowej, w mailingach do klientów, na banerach, ulotkach i w postach na Facebooku. Klienci czytają słowa i na ich podstawie podejmują decyzję czy skorzystać z oferty czy nie. Jedne słowa silnie oddziaływują na ludzi, inne są zupełnie bezużyteczne. Są słowa którymi dokonasz sprzedaży, oraz słowa, którymi tego nie zrobisz. Problem w tym, że zwykle nieświadomie używasz tych niewłaściwych.
Autentyczna historia z sektora bankowego
Jakiś czas temu bankierzy mieli spory problem ze znalezieniem inwestorów chcących umieścić kapitał w nowym sektorze „gospodarek Trzeciego Świata”. Szukali ich na różne sposoby, ale mało kto się tym interesował. W końcu ktoś zaczął je nazywać „gospodarkami krajów rozwijających się”. Efektem tej zmiany był niebywały napływ nowych inwestorów. Wszystko za sprawą zmiany kilku słów.
Inwestorzy nie chwili inwestować w krajach Trzeciego Świata, ale każdy z nich chciał się rozwijać. Użycie właściwych słów wyzwoliło ich działanie w kierunku realizacji pragnienia. Tak samo Twoi klienci mają swoje określone pragnienia. Czy mówisz do nich używając właściwych słów? Pragnienia klientów można streścić w kilku słowach. Znajdź je, a zwyciężysz!
Poznaj słowa które robią różnicę!
Klient czytając firmowego maila czy wchodząc na stronę robi to w konkretnym celu. Chce wejść, szybko znaleźć odpowiedź na SWOJE pytanie i wyjść bez tracenia czasu na wszelkie tekstowe zapychacze i lanie wody. Klient potrzebuje konkretnej informacji, która go interesuje i rozwiązuje jego problem.
Dlatego określenie najważniejszych celów i zainteresowań klientów oraz udzielenie odpowiedzi jest koniecznością. Tak się dobrze składa, że zwykle zainteresowanie klientów można streścić w kilku słowach. Jeśli je poznamy i użyjemy w tekście to od razu ustawiamy się na wygranej pozycji. Sekret sukcesu w komunikacji z klientami leży w tak zwanych słowach pragnień. Jesteśmy łowcami i zbieraczami i wypatrujemy to co jest nam potrzebne. A w tekście będą to konkretne słowa o których myślimy najcześciej.
Te słowa są bardzo ważne, szczególnie dzisiaj kiedy bombardowani jesteśmy mnóstwem informacji, dlatego mocno trzymamy się tego na czym nam zależy, szukamy tylko tego, a wszystko inne pomijamy. To na czym nam zależy możemy właśnie wyrazić w kilku słowach. Jeśli widzimy te słowa w tekście to czytamy dalej, jeśli nie to zamykamy stronę, kasujemy maila, albo dalej przewijamy Facebooka.
Z kolei celem przedsiębiorcy jest to, żeby klient wykonał określone zadanie dla niego: kliknął w link, polubił post, zadzwonił do firmy czy w końcu kupił usługę.
Dlatego każdy skuteczny tekst marketingowy powinien realizować dwa cele:
– musi dostarczyć nową wiedzę klientowi i to taką, której szuka
– oraz musi zachęcać do działania, które jest nam potrzebne
I teraz najważniejsza informacja jaką powinieneś zapamiętać: w każdym twoim tekście marketingowym powinno znaleźć się słowo pragnień klienta i zadanie do wykonania.
Jeśli w każdym swoim tekście umieścisz słowo pragnień i zadanie do wykonania to skuteczność tych tekstów od razu zwiększy się wielokrotnie.
Słowem pragnień może być problem jaki rozwiązuje twoja usługa: na przykład „redukcja zmarszczek na twarzy”, a zadaniem „zarezerwuj wizytę w naszym salonie”. Wystarczy to uwzględnić w swoim tekście: słowo pragnień na początku i zadanie na końcu, a ad razu zwiększamy skuteczność całego tekstu, czy to na stronie, na ulotce czy na Facebooku.
Logika jest bardzo prosta i wydaje się to oczywiste, ale jeśli zaczniesz sprawdzać swoje teksty to szybko przekonasz się jak często o tym zapominasz. Zapominasz bo piszesz myśląc o sobie, a nie o potrzebach klienta. Nie zawsze wskażesz zadanie jakie klient powinien wykonać właśnie w tym momencie i nie zawsze twoje słowa, które opisują usługę są takie same o jakich myśli klient.
Jak pisać skuteczne teksty?
Jak znajdywać odpowiednie słowa pragnień? Jak pisać skuteczne nagłówki? Jak zrobić zachęcający opis usługi na stronie internetowej? Jak redagować posty na Facebooka, na które ludzie chętnie będą reagowali?
Wszystkiego dowiesz się z tego materiału:
Jak pisać do klientów, aby chętnie czytali, klikali i kupowali
Nigdy nie pisz tak na swoje stronie!
Zobacz fragment kursu i poznaj trzy największe błędy popełniane podczas pisania opisów usług na stronach internetowych:
Kliknij i zamów pełny kurs w obniżonej cenie!
Rzeczywiście, tekst reklamowy powinien być zrozumiały, jasny, i odpowiadać na potrzeby klienta. Powiem jednak szczerze, że to nie jest łatwa sztuka. Łatwo się o tym mówi, ale jak już siadam do napisania takiego tekstu – trudniej go zrobić. No, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo 🙂
Bardzo, bardzo wartościowy tekst, jednak mimo wszystko sztuką dla mnie jest napisanie takiego ciekawego tekstu. Tak jak Tomek wspomniał, łatwo się o tym mówi (lub słucha w tym przypadku) a trudniej to zrobić. Ale praktyka czyni mistrza i trzeba dopracowywać swoje oferty.
Artykuł przedstawia świetny sposób na reklamowanie usług. Jak wykorzystać ten sposób do sprzedaży odzieży? Myślę że znanie tej metody to nie wszystko. Bez znajomości słów kluczowych i pragnień nie zdoła się napisać dobrego tekstu.