Prasa czy bilbordy to najczęściej wybierane miejsce na reklamę. Takie miejsca mogą mieć wiele zalet, ale zawsze mają jedną dużą wadę. Nie ważne ile zapłacisz, zawsze Twoja reklama zginie w gąszczu innych. Warto więc wybierać bardziej oryginalne media. Jak daleko można się w tym posunąć ukazuje poniższy ranking najdziwniejszych miejsc na reklamę.
7Plecy
Lokalny salon urody reklamuje usługi depilacji na plecach potencjalnych klientów.
6Uda
Wyprzedaż ubrań reklamowana na udach nic niepodejrzewających przypadkowych przechodniów.
5Damska toaleta
Co można usłyszeć w damskiej toalecie? Naturalną kobiecą skłonność do plotkowania wykorzystał producent damskiej bielizny. Sprytny marketingowiec umieścił w toalecie dyktafon z nagraną rozmową telefoniczną, w której jedna z pań zachwala nową bieliznę. Chcąc czy nie, osoba w sąsiedniej kabinie wszystko słyszy. Na koniec nad zlewem znajduje informację z adresem sklepu: „Znajdź to o czym wszyscy dzisiaj plotkują!”
4 Miejska fontanna
Któż z nas nie wrzucał monet do fontanny z nadzieją spełnienia naszego sekretnego życzenia. Wystarczyło jednak w ciekawy sposób poddać w wątpliwość nasze modlitwy, aby skutecznie zwrócić uwagę na ofertę pewnego banku.
3Mandat karny
Dość radykalny sposób na reklamę ponieważ mandat to ostatnia rzecz jaką chcemy zobaczyć za wycieraczką naszego samochodu. Jednak miłe rozczarowanie może wynagrodzić stres. Mandat okazuje się być oryginalnym zaproszeniem na firmową imprezę. Z pewnością na długo pozostanie w pamięci.
2Szafa
To się nazywa dopasowanie miejsca reklamy do specyfiki oferty! Pewien belgijski prawnik wpadł na niecodzienny pomysł reklamowania swoich usług w zakresie przeprowadzania rozwodów. Wybrał kilka lokalnych moteli w których zwykle spotykają się potajemni kochankowie i w pokojowych szafach umieścił tekturowy stand. Ktokolwiek zajrzał do szafy podczas „nielegalnej” randki otrzymywał jasny komunikat i być może rozwiązanie problemów: „Potrzebujesz prawnika od rozwodów?”
1Koszmar księgowej
Jeśli robisz internetowe przelewy to z pewnością wiesz jak łatwo o pomyłkę. Księgowa, która robi dziesiątki przelewów każdego dnia musi być bardzo uważna. Pewna firma poszukiwała właśnie takiej księgowej. Jako miejsce umieszczenia reklamy o rekrutacji wybrali… tytuły przelewów bankowych. Wykonując małe przelewy do wielu firm w tytule umieścili “Nasza firma poszukuje księgowego, który jest bardziej uważny od innych. Zadzwoń po numer…’ No cóż, przynajmniej mieli pewność, że zadzwonią tylko sami najuważniejsi kandydaci.
Świetna sprawa takie oryginalne reklamy ale ja się jednak chyba za bardzo boję… Boję się że mi nie wyjdzie i zamiast się zareklamować to się ośmiesze… Ale czytam uważnie i może odważe się na coś fajnego. Na razie testuję nową wersję reklamy na fb (wg. Twoich zasad) i zobaczę jak się przyjmie.
Wszystko czego pragniesz jest po drugiej stronie strachu! 🙂
Przepisy na ciekawą reklamę prawie jak na świetne danie na obiadek. Bardzo mi się podoba i ten artykuł natknął mnie na kilka pomysłów a już ..miałam zamykać ten swój biznes. Będę próbowała. Dziękuje