Skuteczne strategie promocji to silniki dla Twojej firmy. Jeden nie wystarczy, aby pociągnąć całą sprzedaż. Wybrałem 5 strategii promocji, które w roku 2013 będą miały największy sens ekonomiczny. Ich prawidłowe zastosowanie gwarantuje wzrost dochodów i co najważniejsze są one stosunkowo tanie w realizacji.
1. Identyfikacja wizualna i reklama zewnętrzna
Najwięcej potencjalnych klientów znajdziesz w najbliższej okolicy. To oni każdego dnia przechodzą obok twojej firmy lub przejeżdżają samochodem w drodze do pracy. Coraz więcej z nich szukając oszczędności zacznie korzystać z usług w najbliższej okolicy, ale czy twoje witryny i szyldy zwracają pozytywną uwagę?
Wyrazisty i spójny projekt wyglądu zewnętrznego jest bardzo istotny. To samo tyczy się wnętrza lokalu. Spójrz jak wyglądają siedziby banków. Czy stoisz przed, czy jesteś w środku zawsze wiesz jaki to bank. Duże logo i reklamy, jednolite kolory i optymalne oświetlenie sprawiają że witrynę widać z daleka. Tymczasem wiele salonów kosmetycznych jest nijaka, każdy podobny do drugiego.
Znajdź swój styl, zadbaj aby był widoczny z daleka, a wkrótce zobaczysz ilu nowych klientów zaczyna zaglądać do Ciebie, choćby z ciekawości.
Zobacz przykład bardzo dobrej identyfikacji wizualnej. Ciekawa reklama zewnętrzna, widoczna z daleka znajduje swoje potwierdzenie wewnątrz – jednolite kolory, widoczne logotypy, indywidualny styl – to skutecznie wabi przechodniów i zapada w pamięci każdego klienta: Przykład wzorowej identyfikacji wizualnej.
2. Współpraca partnerska
Nawiązując współpracę z nowym partnerem zyskujesz kolejne źródło klientów za które nic nie płacisz. Wymiana klientów z firmami świadczącymi komplementarne usługi opłaca się z każdej ze stron. Twoimi partnerami mogą być centra stomatologiczne, salony fryzjerskie, fitness kluby, kawiarnie czy sklepy z damską odzieżą. Jeśli chcesz wiedzieć gdzie szukać klientów to po prostu zapytaj swoje klientki gdzie spędzają wolny czas czy gdzie chodzą na zakupy. Następnie udaj się w te miejsca i nawiąż współpracę z właścicielami tych firm. Dzięki współpracy partnerskiej otrzymujesz polecenia wartościowych klientów, którzy mieszkają w okolicy i stać ich na korzystanie z usług.
Systematycznie zdobywaj nowych partnerów – każdy z nich to solidne źródło nowych klientów.
3. Facebook
Być może Facebook kojarzy Ci się głównie ze szkolną młodzieżą, która z nudów przesiaduje na tym portalu. Pamiętaj jednak, że z roku na rok audytorium Facebooka staje się starsze. Ta gimnazjalistka sprzed kilku lat jest już dzisiaj dorosłą panną, która chętnie skorzysta z depilacji czy manicure. Rok 2013 będzie przełomowy jeśli chodzi o reklamę społecznościową. Coraz więcej fanów Facebooka staje się czynnymi konsumentami z gotówką do wydania.
Załóż swój fanpage i buduj społeczność wokół firmy. Dzięki marketingowi wirusowemu dotrzesz do tysięcy osób, którym możesz przedstawić swoją ofertę.
4. Portale zakupów grupowych
Mimo wielu wad, portale grupowe to najtańszy sposób na szybkie dotarcie do zupełnie nowych osób z informacją o firmie. W bazach portali grupowych jest już kilkanaście milionów adresów. To olbrzymia ilość osób, do których możesz dotrzeć praktycznie za darmo.
Rozważ kampanię na portalach grupowych, ale pod warunkiem, że wiesz jak to zrobić i potrafisz przejąć bazę mailową, którą wykorzystasz w późniejszych kontaktach.
5. Budowanie lojalności
Pozyskanie nowego klienta jest tysiąc razy droższe niż nakłonienie stałego klienta do ponownej wizyty. Mało tego, stały klient sam zaczyna promować firmę i przyprowadza swoich znajomych. Jeśli nie kreujesz lojalności stałych klientów to zawsze będziesz borykał się z problemem braku nowych klientów.
Przygotuj program budowania lojalności lub skorzystaj z gotowego rozwiązania jakim jest system Boneter.
Boneter skutecznie buduje lojalność, motywuje to częstszych wizyt, namawia do promowania i przyprowadzania nowych osób. W roku 2013 system będzie prawdziwym przebojem – kolejno dodawane funkcje jeszcze bardziej wzmocnią efekt marketingowy. Rozdaj karty stałego klienta swoim klientom zanim nie zrobi tego konkurencja!
Sprawdź ofertę na system lojalnościowy Boneter
Zastosuje powyższe rady i skusze sie na system lojalnościowy bo od pewnego czasu obroty w mojej firmie zaczely spadac i zastanoawiam sie czy to wina pracownika czy ”kryzysu”. monika
Zastosowałam się do Twoich porad i promuje salon na fanpage. Organizuje drugi konkurs na stronie i ciekawa jestem jaki będzie odzew, poniewaz jest to usługa płatna, choć sporo tańsza od regularnej ceny. Pierwszy konkurs dotyczył usługi gratis, ale obie klientki zapisały się na kolejną wizytę :)Poza tym czekam na karty lojalnościowe.
Dzięki za porady