strona firmowa na fb

Nie ważne jaką lokalną firmę prowadzisz: salon urody, kawiarnię, restaurację, pralnię czy sklep to w każdym przypadku potencjalny klient przeglądając firmową stronę na Facebooku zawsze zwróci uwagę na te same elementy.

Odpowiednia konfiguracja fanpaga i dodanie konkretnych elementów sprawi, że potencjalny klient chętniej zainicjuje kontakt i szybciej pojawi się w twoich progach.

Jeśli chcesz skutecznie zdobywać klientów z Facebooka, twoja strona firmowa na fb musi zawierać te elementy:

1. Nazwa funkcjonalna

W 99% nazwą strony firmowej na Facebooku zostaje nazwa firmy. Jednak dla potencjalnych klientów sama nazwa firmy często niewiele mówi. Znany salon kosmetyczny w Gdańsku nazywa się Secret Avenue i też tak samo nazywa się jego fanpage. Jednak jeśli potencjalny klient z Gdańska wpisze w wyszukiwarkę Facebooka frazę „salon kosmetyczny” to tej firmy nie znajdzie. Zobaczy za to wiele innych stron, które oprócz nazwy firmowej dodały rozszerzenie funkcjonalne „salon kosmetyczny”.

jak założyć stronę na fb

Dlatego zawsze warto rozszerzyć nazwę strony firmowej na fb o dodatkowe określenie rodzaju działalności. Ułatwi to znalezienie firmy przez potencjalnych klientów poprzez wyszukiwarkę jak i szybkie zidentyfikowanie działalności widząc post firmy na swojej tablicy.

2. Tekst na zdjęciu głównym

Drugim po nazwie elementem jaki widzi potencjalny klient wchodzący na fanpage firmowy jest zdjęcie w tle. W tym momencie klient powinien upewnić się, że znalazł się w odpowiednim miejscu. Zdjęcie w tle to obrazek, który będzie widoczny zawsze na górze strony, dlatego warto go starannie przygotować. Na takim zdjęciu najlepiej pokazać wnętrze firmy lub wykonywaną usługę, ewentualnie inne zdjęcie, które pasuje do zakresu działalności firmy. Koniecznie trzeba napisać hasło wyjaśniające czym firma się zajmuje i dlaczego warto w niej kupować.

strona firmowa na fb

Zdjęcie główne to wizytówka firmy, ale bez tekstu nie przekazuje żadnej informacji. Umieść na grafice tekst, który odpowiada krótko na dwa pytania: co oferujesz i komu chcesz to sprzedaćNp. „Skuteczne zabiegi odchudzające dla aktywnych kobiet” Osoba, która wejdzie na stronę od razu uświadomi sobie, że znalazła się w odpowiednim miejscu.

3. Album zdjęć – Nasza firma

Potencjalny klient, który zastanawia się nad skorzystaniem z usług firmy zawsze będzie chciał zobaczyć jak wygląda firma od środka. Jeszcze przed wizytą przegląda zdjęcia na Facebooku zastanawiając się czy warto planować wizytę. Nie ważne czy jest to restauracja, solarium, bar czy ekskluzywne day spa, każdy chce sprawdzić czy jest czysto i przyjemnie. W zależności od charakteru firmy analizie poddawany jest wystrój, wyposażenie, a nawet wygląd pracowników. Strona firmowa na fb bez takich zdjęć od razu dyskwalifikuje cię w tej konkurencji.

Wybierz najlepsze zdjęcia prezentujące firmę, jej pracowników i umieść je w oddzielnym katalogu „Nasza firma”. Klient zamiast przeszukiwać przypadkowe zdjęcia z tablicy od razu kliknie w album i zobaczy twoje najlepsze fotografie firmowe.

4. Opinie – poproś najlepszych klientów

Bardzo duże znaczenie na firmowej stronie na fb mają recenzje. Tak samo jak zdjęcia klienci będą sprawdzać opinie innych osób, które już skorzystały z usług twojej firmy. Dlatego koniecznie zadbaj o recenzje już na samym początku. Wybierz swoich najlepszych klientów i wyślij mailem lub sms’em prośby o recenzje na Facebooku. Jeśli masz takich klientów co do których masz pewność, że chętnie korzystają z twoich usług to bez problemu możesz się do nich zwrócić prosząc o napisanie swojej opinii.

W takiej wiadomości uzasadnij swoją prośbę. Wytłumacz, że zależy ci na tym, aby najlepsi klienci napisali co im się w firmie najbardziej podoba. Koniecznie podaj bezpośredni link do strony z recenzjami na swoim firmowym Facebooku. Możesz też zaproponować drobny bonus za fatygę w postaci zniżki na kolejną usługę. To zawsze skutecznie motywuje klientów do napisania ciekawej i wartościowej opinii.

5. Przypięty post z przynętą

Jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie tylko w fizycznym punkcie to bardzo ciężko jest doprowadzić klienta z Facebooka do firmy. Same ciekawe informacje na stronie to za mało. Jeśli chcesz go przekonać do zmiany musisz go przekupić. Najprostszy sposób, który działa w wielu branżach to bon zniżkowy na pierwsze zakupy lub jakiś drobny prezent dawany przy pierwszej wizycie.

Przygotuj przypięty post z przynętą połączony z formularzem Facebook Leads. Taki post przygotujesz tylko za pomocą Managera Reklam (dokładną instrukcję jak to zrobić znajdziesz tutaj). Potencjalny klient widzi post z informacją o możliwości pobrania bonu na pierwszą wizytę, otwiera formularz i wysyła swoje zgłoszenie. Następnie pobiera przynętę, a ty dostajesz jego informacje kontaktowe. W zależności od branży można do takiego klienta zadzwonić, albo dodać go do bazy mailingowejtym samym skutecznie motywować go do zakupu.

facebook system

Dużym ułatwieniem jest połączenie fanpaga z systemem Boneter, który automatycznie pobiera dane klientów i generuje unikalny bon zniżkowy o określonej dacie ważności. Dodatkowo system wysyła do firmy powiadomienie o nowym kliencie i kolejne ustawione wiadomości automatyczne nakłaniające do zakupu. W efekcie ilość nowych klientów wzrasta trzykrotnie! Kliknij i sprawdź możliwości systemu Boneter.

Jak założyć i jak prowadzić firmową stronę na fb?

Przygotowałem więcej konkretnych wskazówek poprawiających skuteczność firmowej strony na Facebooku. Powstał w ten sposób pełny kurs online, który nauczy Cię jak sprawnie i skutecznie prowadzić fanpage lokalnej firmy. Kliknij tutaj i odbierz dostęp!

jak prowadzić firmową stronę na fb

Firmowa strona na fb – jak założyć i jak prowadzić firmowy fanpage

Jak zdobywać klientów lekko i przyjemnie?

Przeanalizowałem wszystkie zwycięskie kampanie marketingowe, które prowadziłem i wyłuskałem z nich 7 strategii, które pozwolą Ci zdobyć nowych klientów i zdominować lokalny rynek: Pobierz bezpłatny poradnik


Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?

Ocen artykuł ilością gwiazdek:

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pomagam firmom zdobywać klientów. Prześwietlam zyskowne firmy w poszukiwaniu najlepszych pomysłów na skuteczny marketing i pomagam przedsiębiorcom wprowadzać je w życie.

Leave a Reply