To może być ciekawa pomoc dla firm, które korzystają z reklamy w internecie. Nie tylko państwo oferuje tarcze antykryzysową, ale również globalne korporacje organizują pomoc swoim klientom. Google i Facebook oferują pomoc i dofinansowanie do reklamy w internecie małym i średnim firmom na całym świecie.
Google chce przeznaczyć 340 mln USD, które będzie można spożytkować na przyszłe wydatki reklamowe do końca 2020 r (chodzi o wydatki na platformach reklamowych Google). Pomoc mogą otrzymać małe i średnie firmy z całego świata z wykazanymi wydatkami na koncie Google Ads przez co najmniej dziesięć z dwunastu miesięcy 2019 r. oraz w styczniu lub lutym tego roku.
Kwalifikujący się klienci to ci, którzy korzystają z rozwiązań reklamowych Google bezpośrednio lub przez partnerów i przestrzegają zasad reklamowych. W tym przypadku prawdopodobnie Google sam będzie przyznawał dotacje w formie kodów reklamowych. Warto jednak śledzić na bierząco stronę informacyjną, gdyż warunki mogą się zmieniać:
Facebook przygotował 100 mln USD na pomoc małym firmom w ramach walki z kosztami pandemii. Pomoc może otrzymać nawet 30 tysięcy firm z ponad 30 krajów. Warunki jakie trzeba spełniać to: zatrudnianie od 2 do 50 pracowników i prowadzenie działalności od co najmniej roku.
W Polsce program nie jest jeszcze w pełni aktywny. Wciąż czekamy na dokładne instrukcje. Na stronie Facebooka można zapisać się na listę mailingową, aby otrzymać informację o dokładnych zasadach kiedy program już wystartuje:
Wykorzystanie pomocy publicznej to część mojego planu na kryzys, który znajdziesz pod tym linkiem: www.zyskownafirma.pl/dobry-plan-na-kryzys/
Dzięki za te rady. Spróbuję ich użyć w mojej witrynie