„Podkradanie” klientów innym firmom to najlepszy sposób zdobywania nowych klientów dla siebie. Doskonale sprawdza się w przypadku małych firm lokalnych. Niemniej jednak strategia podkradania klientów jest tak potężna, że korzystają z niej nawet tacy giganci jak McDonald…
Szef McDonalda dogadał się z szefem Coca-Coli. Na każdej etykiecie napoju wydrukowana została informacja o rabacie jaki można uzyskać w restauracji pokazując etykietę.
Dzięki temu informacja o McDonaldzie trafia do tysięcy sklepów i tym samym do setek tysięcy nowych klientów. Miłośnicy coli, którzy robiąc zakupy nie myśleli nawet o McDonaldsie dostają praktycznie pod nos jasny komunikat reklamowy.
McDonald bez wysiłku i bez nakładów na reklamę dociera do zupełnie nowych miejsc i ludzi, dostaje darmową powierzchnię reklamową w tysiącach miejsc i w dodatku nakierowaną na ich grupę docelową (ludzie którzy nie są fanatykami zdrowej żywności;). Coca- cola z kolei zyskuje dodatkową zachętę do zakupu – wiele osób wybierze colę zamiast pepsi myśląc o tańszym hamburgerze. Proste, tanie i skuteczne.
Ten sam pomysł możesz z powodzeniem wykorzystać u siebie. To idealny sposób na błyskawiczne dotarcie do nieograniczonej liczby nowych klientów.
Jeśli szukasz skutecznego i zarazem taniego sposobu na pozyskiwanie nowych klientów to ta strategia jest dla Ciebie. Jeśli robią to giganci to musi działać.
Oto prosta strategia w czterech punktach:
1. Partner: wybierz kilku partnerów se swojej okolicy, będą to firmy oferujące usługi bądź produkty komplementarne, np. jeśli prowadzisz salon kosmetyczny to Twoim partnerem może być: fryzjer, centrum stomatologiczne, restauracja, sklep z damską odzieżą, solarium itp.
2. Oferta: przygotuj ofertę promocyjną dla klientów partnera i dogadaj się z właścicielem – np. dasz mu vouchery rabatowe na swoje usługi, które będą fajnym bonusem dla jego klientów, a on będzie je wręczał każdemu swojemu klientowi wraz z Twoją ulotką.
3. Oprawa: Zadbaj o odpowiednie materiały reklamowe. Wykorzystaj swojego partnera i „podkradaj” jak najwięcej – rozłóż więcej ulotek przy ladzie i w poczekalni, przygotuj plakat z informacją, zadbaj aby partner opisał to na swojej stronie internetowej z linkiem do Ciebie, poproś partnera aby rozesłał maling z informacją do swojej bazy klientów…
4. Każdy wygrywa: mimo że nazwałem tę strategię podkradaniem to tak naprawdę jest ona korzystna dla obu stron. Nikomu nic nie ubywa. Partner otrzymuje wartość dodaną do swojej oferty i oczywiście takie same działanie możesz przeprowadzić także dla niego, wówczas Ty zyskasz fajny bonus (np. w postaci zniżki do restauracji), który wyróżni Twoją ofertę wśród konkurencji.
Czy stosowałeś może już taką strategię? Co o tym myślisz? Będę wdzięczny za Twój komentarz, który możesz wpisać na dole strony.