Pomysły na reklamę mogą być zadziwiające. Dobra reklama nie musi być droga, a tania reklama nie musi być mało skuteczna. Jeśli kreatywnie podejdziesz do marketingu możesz skutecznie zwrócić na siebie uwagę wydając niewiele, albo nic. Zwykłe sposoby, które dobrze znasz i być może wykorzystujesz, potraktowane w zupełnie nowy sposób mogą przynieść ogromne korzyści za niewielkie pieniądze.
Poniżej garść przykładów, które mam nadzieję pobudzą twoją wyobraźnie i być może podsuną pomysł na ciekawe działania promocyjne:
1Ogłoszenia na słupach i tablicach

Zwykle korzystamy z nich kiedy musimy sprzedać starą pralkę, albo wynająć mieszkanie. Jednak to przecież doskonały sposób reklamy lokalnej. Można dokładnie sprecyzować grupę odbiorców i doskonale wyróżnić się z tłumu. W dodatku ich wykorzystanie może być bardzo tanie lub zupełnie darmowe.
Szkoła baletowa i fryzjer – takie ogłoszenia widać z daleka.
Zerwij jeden i przyjdź po darmową kanapkę – dodatkowy rozgłos na Faceboooku zapewniony.
Zabiegi wyszczuplające? Bez wątpliwości efekt gwarantowany!
Trzeba mieć siłę żeby zerwać ten numer – stalowa ulotka siłowni.
Skuteczne zabiegi antycellulitowe – dotknij i poczuj różnicę.
2Przed firmą

Z pewnością masz już jakiś baner lub tablicę informacyjną przed firmą, ale czy wykorzystuje ona cały swój potencjał? Codziennie koło twojej firmy może przejść wielu potencjalnych klientów. Warto zwrócić ich uwagę w niestandardowy sposób. Taki potykacz to jeden z najskuteczniejszych pomysłów na reklamę.
Zatrzymaj się, uśmiechnij się i zapamiętaj naszą firmę.
Taka reklama zwróci uwagę nie tylko na walentynki.
O co chodzi z tym bikini? Każdy się zastanowi i podejdzie, aby przeczytać.
Przekonywujące zaproszenie do szkoły karate.
Który rodzaj depilacji bikini wybierasz?
“Nadzy kelnerzy flirtują..”
Naprawdę? Z bliska napis wygląda inaczej: “Naga prawda o naszych kelnerach jest taka, że flirtują tylko po to aby dostać większy napiwek”
3W autobusach i tramwajach

Każdego dnia tysiące potencjalnych klientów nudzi się w autobusach i tramwajach przez co najmniej kilkanaście minut. Ciekawa reklama z pewnością zapadnie im w pamięć. Jest to bardzo dobry sposób reklamy lokalnej ponieważ można ją dokładnie wycelować do optymalnej grupy odbiorców. Wybierając określona linię, czy autobus koszty w dalszym ciągu pozostają w miarę atrakcyjne.
Namiastka fitness klubu w autobusie podświadomie przenosi odbiorcę na miejsce…
Specjalista od włosów – jeśli widzisz swój problem w tym lustrze,
z pewnością zapiszesz sobie do niego numer.
4Firmy partnerskie

Współpraca z partnerami ma ogromną siłę. Nie ograniczaj się jednak do wymiany ulotek. Wykorzystaj firmę partnera bardziej kreatywnie, aby osiągnąć maksymalny efekt zaskoczenia.
Reklama centrum stomatologicznego w pobliskiej kręgielni.
Tak reklamuje się szkoła tańca w zaprzyjaźnionym fitness klubie.
5Hostessy

Jeśli rozdajesz ulotki to zrób to w niekonwencjonalny sposób i wykorzystaj hostessy jako żywe reklamy. Zobacz przykład świetnego pomysłu (video):
Kreatywność w reklamie jest kluczowym czynnikiem. Pozwala na przebicie się z tłumu innych reklam, ale również dzięki niej osiągnąć można znacznie wyższe korzyści przy niższych kosztach. Robiąc to samo co konkurencja, ale ciekawiej wyróżniamy swoją ofertę i skuteczniej docieramy do klienta. Czy masz już jakieś swoje ciekawe pomysły na reklamę? Czekam na Twój komentarz, za który z góry dziękuję
Potrzebujesz więcej niecodziennych pomysłów na reklamę?
Zobacz koniecznie:
dobra reklama to połowa sukcesu, tak się przynajmniej mówi 😉 Ale jak nie ma się pomysłu można wejść na stronę jakiejś agencji, chociażby initi.pl i spróbować zaczerpnąć pomysł czy znaleźć fajne gadżety albo możliwości reklamy. Tak czy owak warto się reklamować, jakkolwiek!
Świetne! Niektóre reklamy są naprawdę przekonywujące:)
Reklama dźwignią handlu !:) Bardzo kreatywne pomysły:)
Właściwie na tę stronę trafiłam przypadkowo. Ale od tego czasu zaglądam tu regularnie.Prowadze salon kosmetyczny w Gdańsku i uważam , że bycie dobrym menagerem swojego salonu jest tak samo ważne jak uczciwa obsługa klienta.Cały czas ucze sie dobrego zarzadzania, i często korzystam ze świetnych artykułów na tej stronie. To na co zwrócę szczególną uwage i wydaje mi sie wyjątkowo ważne – drukuję i daje swoim dziewczynom do przeczytania.
PÓzniej rozmawiamy, co mozemy jeszcze zmienic, też w sobie aby wizerunek naszej firmy był tylko lepszy..
Polecam te strone dalej moim kolezankom. Szczerze !
Pozdrawiam
Studio Lilly Gdansk
Szkoda, że większość z tych form reklamy jest zbyt nachalna. Ulotki na słupach? Nielegalne, 500-1500 zł kary dla rozwieszającego, przemakają, gniją i są po prostu śmieciami. Chyba, że na tablicach ogłoszeń, to ok.
Potykacze? Na tych nieszczęśnie wąskich chodnikach Jako pieszy najczęściej mam ochotę postawić je w środku korytarza w domu właściciela. Jeżeli szerokość chodnika na nie pozwala- ujdzie.
Reklama wielkoformatowa na elewacjach? Jeszcze gorzej.
Kreatywna reklama? Tak. Jak tutaj: http://www.adweek.com/files/adfreak/images/3/IBM-1.jpg http://www.adweek.com/files/adfreak/images/3/IBM-3.jpg przykłady rączek w autobusach i innych przedmiotów użytkowych są jak najbardziej w porządku.
Ale błagam, niech Polska przestanie w końcu wyglądać jak Rumunia.
Same pomysły są bardzo oryginalne, ale obawiam się, że zwykły Kowalski, prowadzący jednoosobową działalność nie ma szans na tak kreatywne rozwiązania. Ze względu na koszty. Wydaje mi się, że druk dziesiątek tysięcy tak oryginalnych ulotek może znacznie przekroczyć budżet.
Niemniej jest to punkt wyjścia do fajnych pomysłów marketingowych. Sam już mam kilka 🙂
Do tego wszystkiego dodał bym jeszcze walking banner czyli reklamę na plecach noszona, chcesz zobaczyć więcej wpisz w google reklama na ulicy
kapitalne pomysły! W życiu bym o czymś takim nie pomyślała! Świetna inspiracja i już mam kilka nowości dla siebie samej!
Może kolejny post o takich reklamach na ulotkach/wizytówkach>?:)
Chyba najtaniej wyszłoby z tymi ulotkami, bo podejrzewam że hostessy będą dość drogie. Jeśli rozdalibyśmy ulotki we właściwym miejscu, to przy bardzo małych kosztach rzędu 200-500zł można by ściągnąć do siebie ze 100 nowych klientów.
Tylko bardzo ważna jest reklama, no i miejsce gdzie będziemy się reklamować.
Dobre podpowiedzi, kreatywne i to bardzo. Taka reklama potrafi przykuć uwagę Klienta 🙂
Teraz chyba najlepiej reklamować swoją firmę czy startup w internecie szczególnie wtedy gdy na początku problem jest z funduszami
Tak, reklama w internecie przynosi coraz lepsze efekty, natomiast trzeba pamiętać o tym że tylko odpowiedni mix usług reklamowych przyniesie pożądany zwrot z inwestycji. Czy reklama może być tania i dobra? To zależy, np. reklamując się w Google Adwords to od nas nie do końca zależne ze względu na konkurencje i wiele innych czynników.
Fajne pomysły. Zawsze można się zainspirować. Będę czekała na kolejne wpisy. Pozdrawiam
Bardzo trafne zestawienie 🙂 Nr 5 to rewelacyjny pomysł. Hostessy świetnie wykorzystane, a taki bezpośredni i bardzo obrazowy charakter reklamy, chyba najlepiej trafia do klienta.
Osobiście razi mnie np. SPAM w skrzynkach. Przesadyzm potrafi też działaś w drugą (netagywną) stronę dla marki.
bez reklamy firma nie istnieje, taka prawda
Faktycznie ciekawe pomysły, reklama teraz to podstawa, inaczej nikt się nie dowie albo nie zwróci szczególnej uwagi.
Dużo ciekawych pomysłów do wykorzystania na reklamę. Możliwości w obecnych czasach jest naprawdę bardzo dużo, skuteczna też jest reklama w internecie, czy np stacjonarnie standy czy stojaki reklamowe:)
Jak chcemy zrób dobry i skuteczny marketing to trzeba trochę się wysilić, ale potem można zbierać z tego owoce latami, coca cola ma bardzo fajną promocję z imionami, dzięki temu nie robiąc nic mają marketing, bo ludzie potem to umieszczają w social mediach.
Dokładnie tak!